Τετάρτη 17 Αυγούστου 2022

Το κτύπημα του βράχου και η ανάβλυση νερού στην αρχαιότητα & τον χριστιανισμό - The striking of the rock and the gushing of water in antiquity & Christianity - Il battito della roccia con un bastone e la fonte nell'antichità e nel cristianesimo



Το κτύπημα του ραβδιού στο βράχο και το νερό από αλμυρό έγινε γλειφό για ξεδίψασμα από τον
Μωϋσή αντί του κτυπήματος στο βράχο και το νερό για το ξεδίψασμα των Αργείων από την Αμυμώνη ή του κτυπήματος του Πηγάσου στην Τροιζήνα για το ξεδίψασμα των Τροιζηνίων ή του κτυπήματος στο βράχο και το νερό για ξεδίψασμα της Αταλάντης

Χριστιανική ιστορία

   Όπως αναφέρει το 1ον βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης εις το 15ο κεφάλαιο και εις τους στίχους από 22-25:

22 ᾿Εξρε δ Μωϋσς τος υος ᾿Ισραλ π θαλάσσης ρυθρς κα γαγεν ατος ες τν ρημον Σούρ· κα πορεύοντο τρες μέρας ν τ ρήμ κα οχ ηρισκον δωρ στε πιεν.

23 λθον δ ες Μερρ κα οκ δναντο πιεν κ Μερρς, πικρν γρ ν· δι τοτο πωνόμασε τ νομα το τόπου κείνου Πικρία.

24 κα διεγόγγυζεν λας π Μωϋσ λέγοντες· τί πιόμεθα;

25 βόησε δ Μωϋσς πρς Κύριον, κα δειξεν ατ Κύριος ξύλον, κα νέβαλεν ατ ες τ δωρ, κα γλυκάνθη τ δωρ.

Δηλαδή:

22  Αφού ο Μωϋσής πέρασε τους υιούς του Ισραήλ από την Ερυθρά θάλασσα και οδήγησε αυτούς στην έρημο Σούρ, και επορεύοντο τρείς ημέρες εις την έρημο αλλά δεν εύρισκαν νερό ώστε να πιούν.

23 έφθασαν στην Μερρά και δεν ηδύναντο να πιούν από την Μερρά, διότι ήτο πικρό, και δια αυτό ονόμασαν τον τόπο εκείνο Πικρία.

24 και του μουρμούριζε αγανακτισμένος ο λαός εις τον Μωϋσή, λέγοντάς του τι κάνουμε ;

25 εφώναξε τότε ο Μωϋσής προς τον Κύριο, και έδειξε ο Κύριος σε αυτόν ένα ξύλο, να το ακούμπησε αυτό εις το νερό, και το νερό γλυκάθηκε.

Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία

  Η Αμυμώνη, θυγατέρα του Δαναού, η οποία απέκτησε με τον Ποσειδώνα τον Ναύπλιο. Προς χάριν της δημιούργησε ο Ποσειδώνας, την Λερναία πηγή. Κάποτε μια ημέρα στέρεψαν οι πηγές, τότε κτύπησε στο Άργος ένα σημείο με την τρίαινα του συζύγου της, Ποσειδώνος και ανάβλυσε νερό, η πηγή αναφέρεται ότι την είδε ο Παυσανίας. Επί της κορυφής του όρους Ελικώνος υπάρχει ο βωμός του Ελικωνίου Διός, σε ολίγα μέτρα από αυτόν περίπου 70-80 μέτρα υπάρχει μια πηγή διαυγέστατου νερού. Είναι η Ιπποκρήνη, η οποία δημιουργήθηκε, δηλαδή ανέβλυσε νερό, όταν κτύπησε το σημείο που ευρίσκεται με την οπλή του ο Πήγασος. Το φτερωτό άλογο του ήρωος  Βελλερεφόντου.

 Κατ’ άλλους η πηγή ονομάζεται Αγανίππη, όπου πλησίον της υπάρχουν σήμερα σημάδια οπλής αλόγου. Μια ετέρα πηγή ονόματι Ιπποκρήνη υπάρχει και εις την Τροιζήνα, και αυτή από τον Πήγασο, του ήρωος Βελλερεφόντου. Σήμερα σ’ εκείνο το σημείο υπάρχουν ίχνη που έχουν σχήμα οπλής αλόγου. [a30]

  Η Αταλάντη [η Αρκαδική] θυγατέρα του Ίασου ή του Ιάσιου ή του Ιασίωνος και της Κλυμένης, όταν γεννήθηκε εις τον Σχινούντα της Αρκαδίας, ο πατέρας της ο οποίος επιθυμούσε άρρενα τέκνα και όχι θυγατέρα, άφησε αυτήν σε μια πηγή εις το όρος Παρθένιο κάτω από την σκιά μεγάλων δένδρων. Εκεί την θήλαζε μια αρκούδα, έως ότου ευρέθηκε από κάποιους κυνηγούς, οι οποίοι την παρέλαβαν και την ανέθρεψαν. Έγινε τέλεια τοξότρια και ορειβάτισσα, κρατώντας την παρθενία της. Οπλισμένη όπως ήτο θήρευε εις τους έρημους τόπους του Μαινάλου και του Λυκαίου όρους. Περνούσε τις ώρες της οπλισμένη πάντοτε, και καταδίωκε άγρια θηρία εις τα όρη τις κοιλάδες και τα έπληττε με το δόρυ της, με το ίδιο δόρυ έπληττε τους βράχους δια να αναβλύζει κρύο νερό και να δροσίζεται.

Απόσπασμα από το βιβλίο - Αναμνήσεις από το μέλλον του χθες - 2019

-  Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

 ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου