Το πίσσωμα της πόρτας για προστασία
στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμίδη - Impeciatura della
porta per protezione nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermide
[η φωτογραφία είναι από την ακόλουθη
ιστοσελίδα : https://gr.depositphotos.com/122884600/stock-photo-old-italian-house-textured-door.html
]
Το πίσσωμα της πόρτας για προστασία
στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμίδη - Impeciatura della
porta per protezione nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermide
Το πίσσωμα στις πόρτες για προστασία από το
κακό των Ισραηλιτών κατά την επικείμενη τιμωρία από του θεού εις το Φαραώ εις
την Αίγυπτο για την άρνησή του να τους
αφήσει να φύγουν αντί του πισσώματος των πορτών εις την αρχαία Ελλάδα κατά την
διάρκεια των Μικρών, Μεγάλων Διονυσίων και Ανθεστηρίων όπου επέστρεφαν οι
«Κήρες»
Χριστιανική ιστορία
Ο Μωϋσής πήγε εις τον Φαραώ και του είπε αφού
δεν αφήνει το λαό του να φύγει από την Αίγυπτο, ο θεός θα φέρει μεγάλο κακό και
θα πεθάνουν τα μω-ρά των Αιγυπτίων, όπου άγγελος Κυρίου θα τα σκοτώσει, εκείνος
τον αγνόησε.
Ενημέρωσε το λαό του να πισσώσει τις πόρτες
των κατοικιών τους, ώστε να μην μπεί ο άγγελος Κυρίου και σκοτώσει τα παιδιά
τους
Ελληνική μυθολογία,
προκατακλυσμιαία ιστορία
Εις
την αρχαία Ελλάδα υπάρχουν οι εορτές του Διονύσου τα Μικρά [το σημερινό μήνα
Δεκέμβριο], τα Ανθεστήρια [Φεβρουάριο με Μάρτιο] και τα Μεγάλα Διονύσια [Μάρτιο
με Απρίλιο] εορτές όπου πίστευαν ότι οι ψυχές εις τον Άδη και οι «Κήρες»
επέστρεφαν εις τον επάνω κόσμο επειδή ο Άδης ήτο ανοιχτός.
Και επίστευαν ότι οι «Κήρες» εκείνες
ενοχλούσαν τους ζωντανούς μιαίνοντας τις τροφές. Γι’ αυτό και οι Αθηναίοι, για
να αποφύγουν τα μίασματα, περιέζωναν τα ιερά με ερυθρό νήμα, δημιουργώντας έτσι
ένα μαγικό κύκλο, που δεν μπορούσαν οι ψυχές να τον υπερβούν. Άλειφαν όμως όλη
την ημέρα με πίσσα τις πόρτες των σπιτιών και μασούσαν ράμνον [θάμνος με τις
εξής ονομασίες ξυλάγκαθο ή αμπαλόρος ή μαξουλιά ή πετραγκαθιά ή χρυσόξυλο
κ.λ.π.], για να εμποδίσουν έτσι την ενδεχόμενη αλλά πάντως έντονα ανεπιθύμητη
είσοδο των ψυχών εις τους ναούς, τα σπίτια και εις τα σώματα ακόμη.
Τελικά όταν περνούσαν οι ημέρες των εορτών,
έδιωχναν εις τον Άδη, εις το τόπο της μόνιμης κατοικίας των, όπως τους
ενοχλητικούς επιδρομείς, φωνάζοντας μια φράση, που από τότε έμεινε παροιμιώδης.
Έλεγαν δηλαδή : «Θύραζε, κήρες, ουκέτ’
Ανθεστήρια». Το οποίο σημαίνει : «Εμπρός έξω από την πόρτα, ψυχές επιβλαβείς,
δεν είναι πια Ανθεστήρια ή Διονύσια [Μικρά].
[Ηρωολόγιον
Αγιολόγιον το διάβα των ηρώων στον Χριστιανισμό, του Ομήρου Ερμείδου, Εκδόσεις
Γεωργιάδης 1998, σελ. …, ..]
Η βιβλιογραφία αποκρύπτεται
επειδή αναπαράχθηκαν άρθρα του συγγρα-φέως άνευ αναφοράς του ονόματός του, της
ιστοσελίδος αλλά και του βιβλίου μέρος α που αναφέρεται κάτωθι.
Απόσπασμα
από το βιβλίο του συγγραφέως Ομήρου Ερμίδη με τον τίτλο «Αναμνήσεις από το
μέλλον του χθες» εκδόθηκε το 2019
http://pirforosellin.blogspot.gr/
- Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος (link). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. [12-1-20=35]
- Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος (link). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. [12-1-20=35]
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή
εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν
υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.
Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα
περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ
του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και
δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου